Total Pageviews

Saturday, December 29, 2012

Perkongsian #1 : Set Bersalin (bahagian 1)

Ada kwn aku tanya... Set yg mana bagus untuk bersalin?
Susah nak jwb soalan tuh... Aku bkn pro pon kan?
Anak pon ni lah, baru dua org...
Tp untuk cerita pengalaman yg aku alami sendiri, boleh jer...

Untuk anak pertama, aku xguna apa2 pon utk 2 minggu yg pertama lepas bersalin...
Ingat lagi, anak aku kene warded 11 hari sebab jangkitan kuman kat perut dia...
Sedih ko... Dahla anak sulong... Mcm tuh pulak kisah dia... Nasib xde apa2 yg serius...
Ok, bkn nak citer pasal ni... Nnt lain kali citer detail psl ni... Skrg kita citer set bersalin dulu...

Selepas baby balik dr hsptl, baru aku dpt makan supplement shaklee suggestion dari kakak ipar aku...
Tuh pon sebab luka bekas jahit menanah, jahitan terbukak walaupon belum cantum!
Teruk ko, ms aku bersalin anak sulong ritu...

Dia suh aku mkn carotomax, zink complex, vit c, apa lg ek? Tu jerlah... Tak lama lepas tuh terus baik lukanya! Alhamdulillah... Doc kat kd pon ada bg antibiotik suh aku mkn... Alhamdulillah, luka dpt baik sepenuhnya, walaupon sblm tuh luka tuh teruk... Sakitnya toksah cerita lah... Kata nurse kat kd, daging aku kat tpt jahit tuh mcm pecah2...
Pelik juga, sbb seingat aku, xkurang dr 5 ekor haruan aku bedal...
Siap minum pati dia lg... Tp luka aku x baik2... :(
Terima kasih pd kakak ipar aku yg sgt baik...

Lepas tuh, aku ada beli pil bersalin nona roguy... Phytonatal nama dia... Ni pon alhamdulilah bagus... Lawas buang air, buang angin, bdn rasa ringan mkn pil nih... Tp aku mn xbyk... Sket jer dlm 30 bijik, sbb aku beli dr kwn aku, dia dah xmkn lagi...


Rsnya tu dulu utk bahagian 1 ni.. Nnt smbg bah 2 plak... Chow cincau...








No comments:

Post a Comment