Total Pageviews

Wednesday, December 12, 2012

Aku Hanya Seorang Surirumah

Apa kerja korang sekarang?
Korang pernah dengar, surirumah adalah pekerjaan terbaik di dunia?
aku salah seorang dari surirumah tu...
Setakat hari ni, dah setahun setengah aku berhenti kerja...
Selepas habis belajar, aku penah kejer kat 2 tempat...
Yg pertama bertahan setahun jer...
Bila dapat offer lebih baik aku chow...
Kat tpt kedua tuh aku kejer 6 tahun...
Lama juga kan?
Bukan tuh yg aku nak citer sgt pon...
Mungkin leh citer lebih lain kali pasal apa aku berenti kejer...

Dulu aku kejer aku rs macam bestnya dok umah jaga anak rilek jer...
Tp hah amik ko... Sekarang dah dok umah, ada ko dapat duduk goyang kaki?
Jgn nak harap sgtlah...
Baru nak duduk lepas lelah sekejap, anak dah nangis nak tu nak ni...
Bagi aku yg dah ada 2 org anak, xdenya nak dok goyang kaki jer...
Nak menulis kat blog nih pon sebenarnya ms lom benti kejer lg aku dah berangan nak ada blog sendiri bila jd surirumah...
Tp sekarang ko tgk... Dah dekat 2 tahun baru dpt create blog yg xseberapa nih...

Rutin harian seorang surirumah rupanya lebih memenatkan dr seharian kita kejer kat ofis...
Dr pg celik jer mata, terbayang pinggan mangkuk penuh kat sinki, nak buat sarapan, nak basuh baju, anak bgn kang nak siapkan keperluan anak pulak, uih...
Memang byk kejer lah...

Tp aku gembira buat semua tuh... Terutama bila dpt tgk budak2 berdua nih membesar dpn mata sendiri... Dpt masak makanan diorg setiap hari... Dpt tgk diorg belajar sesuatu setiap hari... Memang best... Benda yg tak mungkin aku dot sepenuhnya kalau aku bekerja....

No comments:

Post a Comment