Total Pageviews

Wednesday, December 12, 2012

Berdosanya aku sebagai isteri...

Dulu, sebelum aku kawin, aku fikir aku nak kawin untuk mengurangkan dosa...
Yerlahkan... Selalu keluar dating suma tuh... Mestilah dosa kan keluar berdua-duaan...

Tapi yang sedihnya lepas kawin lain pulak citernya...
Aku selalu jer lawan cakap laki aku...
Pastuh pulak cakap kasar, tinggi sora...
Tinggi ego ngan suami...
Tak pernah nak mengaku salah sendiri...
Kurang ajar gak ngan suami...
Semua tuh membawak kepada dosa besar jugak kan?

Aku sedar benda nih berdosa besar, tp kengkadang terlepas juga camana ek?
Kadang kita tgh marah, xsedar apa yg kita cakap/buat...
Kita cuma sedar bila dah terlambat...
Tu lah yg selalu jadi kat aku...

Sepatutnya, rumahtangga tuh lebih mendatangkan pahala berbanding dosa...
Tapi lain pulak kesnya dgn aku yg ego xbertempat nih...
Puas aku cuba nak buang sikap buruk aku tuh tp datang jugak...
Laki aku yg maha penyabar ni tetap sabar, walau apa pon aku dah buat kat dia..
Tp sampai bila kesabaran tuh akak kekal dlm diri dia?

Aku cuma berharap, ALLAH kekalkan kesabaran suami aku, dan yang paling penting, semoga ALLAH celikkan mata hati aku supaya xbuat dosa kat suami lagi...


P/s utk anak2 mama.. Jgn jadi isteri mcm mama ye...



No comments:

Post a Comment